سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1 2 >

آی سی 555 یکی از آی سی های پرطرفدار و پر کاربرد دنیا می باشد که به آی سی تایمر نیز معروف می باشد ، این ic دارای هشت عدد پایه می باشد که هر کدام وضایف خاص خود را انجام می دهند از جمله کاربردهای آی سی 555 میتوان به ساخت سیگنال ژنراتور و پالس و تایمر و آژیر و برخی از مدارات کنترلگر را نام برد . 

مشخصات پایه های این آی سی : 

پایه یک : پایه تغذیه زمین یا GND

پایه دو : پایه تریگر است که برای راه اندازی آی سی میباشد 

پایه سه : خروجی ایسی است

پایه چهار : پایه ریست یا راه اندازی دوباره آیسی

پایه پنج : این پایه برای کنترل سطح ولتاژ خروجی می باشد 

پایه شش : ترشولد

پایه هفت : دشارژ که برای تخلیه خازن است

پایه هشت : تغذیه مثبت +

نمای این آی سی به شکل زیر است

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

مشخصات پایه های این آی سی طبق شکل زیر میباشد

نمایش تصویر در وضیعت عادی






نظرات تشریح پایه های 555 ، کاربردهای آیسی 555 ، شماتیک و مدارات 555 ، مقاله در مورد 555 ، کاتالوگ و دیتاشیت IC 555 ،


کلمات مرتبط : مشخصات آی سی های گیت آی سی گیت چیست شماره آی سی های گیت کاتالوگ گیتها کاتالوگ آی سی های گیت چند آی سی گیت شماره آی سی های خانواده گیت منطقی آی سی گیت دیجیتال شماره و کاتالوگ آی سی سون سگمنت گیت اند گیت اور گیت نات گیت ایکس نات گیت ایکس اور تغذیه آی سی های گیت نحوه کار با آی سی های گیت منطقی راه اندازی آی سی گیت بایاس کردن آی سی های گیت دیجیتالی ورودی و خروجی آی سی ها ی گیت دیجیتال پایه های آی سی های گیت انواع آی سی گیت منطقی قطعه گیت منطقی خانواده 74 TTL کاتالوگ آی سی های گیت TTL آموزش استفاده از گیتهای منطقی دیجیتالی

مشخصات آی سی های سری 74

ایسی های سیموس و تی تی ال سری  74 چه کاربردی در الکترونیک دارند و مشخصات آنها چیست ؟ 

اگر با قطعات الکترونیک سر و کار داشته اید و به تعمیر یا بررسی پرداخته اید قطعا می دانید که آی سی ها در یک نگاه ساده در دو نوع TTL ,CMOS   در بازار موجود هستند نوع TTL   و CMOS   این آی سی ها دارای رتبه بندی های مختلفی است که شاید دانستن نام و نحوه نام گذاری آنها برای شما جالب باشد

نوع TTL   آن شامل L  ،LS  ،S  ،AS  ،ALS   و F   می باشد به طور  مثال آی سی مربوط به گیت منطقی AND  را در نظر بگیرید این آی سی را شاید بتوانید در بازار با نام های 74L08،74LS08،74S08،74AS08  ،   74ALS08   و 74F08   بیابید، اگر به یکی از این آی سی ها با دقت نگاه کنید بعد از عبارت 74 شاهد یکی از عبارت های L  ،LS  ،S،AS،ALS و F و بعد از آن شماره آی سی را می بینید برای گیت AND بعد از این عبارات 08 را مشاهده می کنید که بیانگر گیت AND است این مطلب راجع به بقیه گیتها و آی سی ها نیز صادق است.

زیر گروه های تغذیه تی تی ال

خانواده L ،LS ،AS ،ALS و F دارای تغذیه مثبت بین 4.5 تا  5.5  ولت است،در واقع این رنج از ولتاژ، ولتاژ قابل تحمل است و به بیان دیگر این آی سی در این رنج درست کار خواهد کرد، خانواده S دارای تغذیه مثبت بین 4.75 تا 5.25 است.

همان طور که احتمالا می دانید ولتاژهای خروجی و ورودی صفر یا یک ولت باینری دقیقا مساوی با صفر و یک ولت نیست به طور مثال

میزان ولتاژ خروجی در حالت 1 و 0

میزان ولتاژ خروجی در حالت صفر یا LOW برای تمامی گروه TTL برابر 0.3 ولت می باشد.

مقدار ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH برای خانواده گروه L،LS و S برابر 3.4 ولت می باشد.

مقدار ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH خانواده گروه AS و ALS از تفریق تغذیه مثبت آی سی از عدد 2 بدست می آید.

مقدار ولتاژ‌ خروجی در حالت یک یا HIGH برای خانواده گروه F نیز برابر 3.5 است.

جریان خروجی خانواده گروه تی تی ال

مقدار جریان خروجی خانواده TTL به شرح زیر می باشد.

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه L برابر5mA منظور از mA (میلی آمپر) است

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه LS برابر 8mA

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه S برابر 40mA

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه AS برابر 20mA

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه ALS برابر 8mA

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه F نیز برابر 20mA

نوع CMos نیز شامل خانواده C،AC،HC و HCT می باشد

به طور مثال اگر یک آی سی AND خریداری کنید و نوع آن CMOSباشد ممکن است،بعد از عدد 74 هر یک از عبارت های بالا را ببینید.به طور مثال آی سی AND را می توانید به صورت زیر مشاهده کنید.

74HC08 ،74HCT08 ، 74C08 و 74AC08

میزان ولتاژ خروجی در حالت 1 و 0

در تمامی این خانواده ولتاژ خروجی در حالت LOW یا صفر برابر 0.1 ولتاژ مثبت است.

ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH در خانواده گروه C از حاصلضرب 0.9 در مقدار مثبت منبع تغذیه بدست می آید.

ولتاژ خروجی در حالت یک یا HIGH در بقیه خانواده این گروه از تفریق مثبت تغذیه از مقدار عددی 0.1 بدست می آید.

جریان خروجی خانواده گروه سیموس

مقدار جریان خروجی آی سی های نوع CMOS

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه C برابر 3.3mA مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه AC برابر 50mA

مقدار جریان خروجی برای خانواده گروه HC,HCT برابر 25mA

تغذیه در گروه سیموس

خانواده گروه C در رنج ولتاژ‌ بین 3 تغذیه 3 تا 15 ولت کار می کنند

خانواده گروه AC ،HC و HCT بین تغذیه 2 تا 6 ولت کار می کنند






نظرات آیسی های سیموس و تی تی ال ، انواع آیسی های cmos ، انواع آیسی های ttl ، دیتاشیت آی سی های cmose , ttl ،


کلمات مرتبط : کار با آی سی 555 بایاس کردن آی سی 555 عملکرد آی سی 555 تایمر استفاده از آی سی 555 به عنوان تایمر ولتاژ تغذیه آی سی 555 ولتاژic555 چیست؟ خانواده 555 شرح پایه های آی سی555 عملکرد پایه های 555

در این پست نیز یک آشنایی مختصر و کامل در مورد آیسی 555 داریم که امیدواریم برای شما مفید باشد .  

آشنایی با آی سی 555

آی سی 555 یکی از معروف ترین و پرکاربردترین المانهای مجود در بازار است که به آی سی تایمر نیز معروف است. در بیشتر مدارات از این قطعه برای ایجاد پالس با فرکانس های متفاوت استفاده می گردد. مشخصات کامل پایه ها در شکل آمده است. این آیسی را می توانید در دو وضعیت مونواستابل وآ استابل مورد استفاده قرار داد.در حالت مونو استابل تولید و شکل پالس قابل کنترل است.که این کنترل عموما از طریق پایه 2 آیسی555 صورت می گیرد.اما در حالت آستابل در صورت داشتن تغذیه مثبت و منفی در پایه های 1و4و8 واتصال خازن و مقاومت درپایه های 2و6و7 به طور خودکار و بدون تحریک پالسهای ثابت وتعیین شده ای را ایجاد می کند.پایه 3 این آیس همواره پایه خروجی است.
این آیسی کاربردهای فراوانی دارد که از آن جمله می توان به تولید پالس، کنترل پهنای پالس، مدارات تایمر و فرستنده و گیرنده وغیره.... اشاره کرد. آی سی 555 جزء آی سی های تایمر محسوب می شود .دارای کاربرد فراوانی در مدارات و بخصوص در تکنیک پالس می باشد .بعلت ساختمان و نوع طراحی ، با این
Ic   و چند عدد مقاومت و خازن می توان انواع مدارات منواستابل و آستابل و مدارات تایمر و مولد شکل موج را طراحی و اجرا نمود متن کامل مقاله :

آی سی 555 جزء آی سی های تایمر محسوب می شود

دارای کاربرد فراوانی در مدارات و بخصوص در تکنیک پالس می باشد .بعلت ساختمان و نوع طراحی ، با این Ic   و چند عدد مقاومت و خازن می توان انواع مدارات منواستابل و آستابل و مدارات تایمر و مولد شکل موج را طراحی و اجرا نمود .مزیت این ICتولید تایم بیسهای  نسبتا دقیق (بدون استفاده از کریستال ) ، تقریبا مستقل از تغیرات ولتاژ منبع تغذیه و حرارت می باشد.این IC در بسته های 8 پایه DIP(دو ردیف پایه قرینه در طرفین و نوع دیگر که در انواع قدیمیتر و یا در جاهائیکه دفع حرارت بیشتر مورد نیاز باشد ، ساخته می شود.

ولتاژ تغذیه
IC چیزی بین 5 تا 15 ولت و حداکثر 18 ولت است . خروجی این IC (پایه 3) دارای دو سطح ولتاژ بالا (نزدیک به VCC) و پائین (نزدیک بهGND) است .و باری را که تا 200 میلی آمپر جریان بکشد ، می تواند تغذیه کند.از این رو مستقیما بسیاری از رله ها و یا بلندگوها و... رابدون استفاده از طبقات تقویت کننده جریان اضافی با این IC می توان تحریک نمود.برای بررسی نحوه کار IC ابتدا مدار داخلی آن را به صورت شکاتیک بررسی می کنیم.

الف ) - تغذیه :
پایه 8 به یک ولتاژ مثبت و پایه 1 به زمین وصل می شود.تا تغذیه
IC فراهم گردد (در شمای داخلی خطوط تغذیه فلیپ فلاپ ، مقایسه کننده ، بافر تقویت کننده جریان و VREF رسم نشده است)با توجه به شکل ولتاژ VCCروی سه عدد مقاومت 5 کیلو اهمی (وجه تسمیه این IC یعنی 555) تقسیم شده و با توجه به امپدانس ورودی زیاد مقایسه کنندهها ، ولتاژهای 2/3VCC و VCC/3 را به ترتیب در ورودی منفی تقویت کننده اول و ورودی مثبت مقایسه کننده دوم بوجود میآورد.

ب ) - خروجی :
پایه 3 از طریق یک تقویت کننده جریان ولتاژ خروجی فلیپ فلاپ را برای استفادهدر خارج
IC منتقل می کند.

ج ) - تریگر :
چنانچه ولتاژ پایه 2 از
VCC/3 کمتر شود ،با توجه به ورودی های مقایسه کننده آنالوگ دومخروجی این این مقایسه کننده بالا رفته و باعث ست شدن فلیپ فلاپ Q=1 می گردد.یعنی خروجی فلیپ فلاپ یا خروجی خود IC در این حالت بالا می رود و حتی اگر ولتاژ پایه 2 باز هم از VCC/3 بیشتر شود و خروجی مقایسه کننده پایین بیاید تغییری در خروجی مشاهده نمیشود.

د ) - ترشولد :
چنانچه ولتاژ پایه 6 از 2/3
VCC بیشتر شود ، با توجه به ورودی های مقایسه کنندهی اول ،خروجی مقایسه کننده High شده و فلیپ فلاپ را Reset و خروجی IC را صفر می کند.

ه ) -دشارژ :
همانطور که از روی شکل پیداست، هنگامی که فلیپ فلاپ ست باشد خروجی
Q" فلیپ فلاپ ترانزیستور Q1 را قطع خواهد کرد (ولتاژ بیس صفر می شود)اما در هنگام Reset ترازیستور اشباع شده ، پایه 7 به زمین وصل می­شود . از این عمل بیشتر برای تخلیه خازن و رفتن به سیکل بعدی تایمینگ استفاده می شود .ولی بسته به نوع مدار و نظر طراح ، می تواند استفاده های دیگری هم داشته باشد .

و ) کنترل ولتاژ :
اگر بخواهیم ولتاژ آستانه بالایی
 و آستانه پایینی موجود در ورودی منفی مقایسه کننده اول و ورودی مثبت مقایسه کننده دوم ،همان 2/3VCC و VCC/3 بماند با این پایه )5( کاری نداریم فقط برای تثبیت تغییرات ناگهانی ولتاژ ( ناشی از عدم تثبیت تغذیه یا عوامل دیگر بخصوص در زمان تغییر وضعیت فلیپ فلاپ این پایه را با یک خازن 0.001 تا 0.1 میکرو فاراد با کیفیت خوب وصل می کنیم .آزاد گذاشتن این پایه در فرکانس های کم و جاهائیکه منبع تغذیه دارای تثبیت خوبی است و نویز کم است ، اشکالی ندارد . و اما چنانچه بخواهیم ولتاژ های آستانه را خودمان تغییر داده یا کنترل کنیم با اعمال هر منبع ولتاژی ( با مقاومت داخلی در حدود کمتر از 5 کیلو اهم) به پایه 5 ،همان ولتاژ برابر Vu و نصف آن برابر Vl خواهد بود . از این پایه برای مدولاسیون پهنای پالس یا کنترل تاخیر بوسیله ولتاژ و. .. استفاده می شود .

ز ) Reset:
پایه 4 در صورت عدم استفاده معمولا با یک مقاومت یا به طور مستقیم به پایه 8 (
VCC) وصل میشود ، تا احتمالا نویز یا الکریسیته القائی باعث تحریک ناخواسته آن نشود .در صورتیکه بخواهیم از این پایه استفاده کنیم معمولا آن را با یک مقاومت به Vcc وصل می کنیم و هنگامیکه این پایه حتی برای یک لحظه زمین کنیم ،ترانزیستور Q2 اشباع شده Vref رابه فلیپ فلاپ اعمال کرده باعث رست شدن آن می شود . Reset شدن فلیپ فلاپ توسط پایه 4 مستقل از وضعیت پایه های 2و6 بوده و خروجی IC حتما Low می شود.






نظر() مشخصات 555 ، کاربردهای آیسی 555 تایمر ، آی سی 555 چیست ، دیتاشیت کامل ic 555 ، مشخصات داخلی آیسی 555 تایمر ،


  کلمات : دیود وارکتور چیست نماد دیود وارکتور علامت دیود وارکتور ولتاژ دیود وارکتور کاربادیودوارکتور کارکرددیودوارکتور کاربرددیودوارکتور

دیود واراکتور   

یکی از انواع دیودها در الکترونیک که با ظرفیت خازنی متغیر کار می کند، دیود واراکتور (دیود واریکاپ) یا دیود تنظیمی است . مقدار این ظرفیت خازنی تابعی است از ولتاژی که به پایه‌های دیود می دهیم.

کاربردها

طور معمول دیود واراکتور در آمپلی فایرهای پارامتری، اسیلاتورهای پارامتری و اسیلاتور کنترل شده با ولتاژ ( یکی از اجزا اساسی حلقه قفل شده فاز ) و سینتی سایزرهای فرکانس است . ولی عمده‌ترین کاربرد آن در خازن کنترل شده با ولتاژ است . در بعضی موارد هم از این دیود می‌توان به عنوان یکسوسازی استفاده کرد .

طرز کارکرد

دیودهای واراکتور در بایاس معکوس کار می‌کنند، بنابراین جریانی از دیود نخواهد گذشت. ولی زمانی که پهنای ناحیه تخلیه بر اثر ولتاژ بیاس دیود، تغییر کند، میزان ظرفیت خازنی دیود نیز تغییر می‌کند. عموماً پهنای ناحیه تخلیه به مجذور ولتاژ اعمالی بستگی دارد و ظرفیت خازنی دیود نسبت معکوسی با پهنای ناحیه تخلیه دارد. بنابراین ظرفیت خازنی دیود با مجذور ولتاژ ورودی نسبت معکوس دارد .

این اثر تمامی دیودها (اعم از یکسوساز معمولی و...)در بعضی زوایا، صدق می‌کند اما دیودهای وارکتور به شیوه‌ای مخصوص ساخته می‌شوند که  ظرفیت خازنی مناسبی و رنج وسیع تری داشته باشند که در دیودهای دیگر عکس این است






نظرات دیود واراکتور چیست ، دیود خازنی و انواع آن ، دیود متغیر با خاصیت خازنی ، انواع واراکتورهای خازنی ، شماره و شکل دیود واراکتور خاز ،


برای پیدا کردن پایه های ترانزیستور ابتدا مولتی متر را روی حالت تست دیود قرار می دهیم سپس پایه ای که به هر دو پایه ی دیگر راه بدهد پایه بیس است و هر پایه که عدد کمتری نوشت پایه ی کلکتور و دیگری امیتر می باشد. از این روش برای تست سالم بودن ترانزیستور نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که در ترانزیستور npn  سیمی که روی پایه بیس قرار می گیرد سیم قرمز و در ترانزیستور pnp سیم سیاه می باشد.

 






نظر() طریقه تست پایه های ترانزیستور ، تست پایه های ترانزیستور ، روش تست پایه های ترانزیستور ، تشخیص پایه های بیس و کلکتور ترانزیستور ،


دیود چیست و انواع آن کدامند ؟ 

دیود قطعه ایست که تشکیل شده از دو لایه سیلیسم در کنار یکدیگر که کاربرد جالب و مهمی در الکترونیک داردکه در ادامه مطلب با آن آشنا می شوید.    یک دیود معمولی می تواند جریان الکتریکی را وقتی که از ولتاژ بایاس تجاوزکرد از یک سمت عبورداده و از سمت دیگر مانع عبور جریان شود.

به عبارت ساده تر مانند یک آبشار که فقط آب را از بالا به پایین میریزد و از پایین مانع عبور آب به بالا می شود.

انواع دیود و کاربرد تک تک آنها:

1- دیود معمولی : کاربرد در عبوریکطرفه جریان - یکسوسازی - بایاسینگ ترانزیستورها- تقویت کننده ها

2- دیود پل : تشکیل شده از چهاردیود معمولی که فقط عمل یکسوسازی ولتاژ یا همان تبدیل acبه dc  را انجام میدهد.

3- دیود زنر : کاربرد در تثبیت ولتاژ

4- دیود آشکارساز : در دمدولاسیون و آشکارسازی سیگنال صدا و تصویر در گیرنده ها

5 - دیود نورانی : با عبور جریان نور با رنگهای مختلف منتشر می کند

6- فتودیود : در مقابل نور از یک سو جریان را عبور می دهد

7 - دیود واریکاپ ، تونلی و .......

منبع : کتاب الکترونیک عمومی 1






نظرات انواع دیودهای معمولی ، دیودمعمولی چیست ، کاربرددیودهای معمولی ، فتو دیود ها چیست اند ، دیود نورانی چیست ، دیود آشکارساز چیست ،


ترانس چیست و انواع آن کدامند ؟ 

ترانس وسیله ای است که در مدارات الکترونیکی کاریردهای مختلفی دارد که در زیر میگوییم . یک ترانس معمولی تشکیل شده است از دو سیم پیچ مجزا به نام سیم پیچ اولیه و سیم پیچ ثانویه که با قرار گرفتن در روبروی یکدیگر دارای اثر القاء و لتاژ می شوند.وولتاژرابه یکدیگر القاء میکنند.

ترانسها با تعداد سرو سیم پیچ های مختلفی ساخته می شوند که انبوه ترین آنها همان دو سیم پیچه می باشد.

یک ترانس میتواند عملیات زیر راانجام دهد:

1- افزایش ولتاژ

2- کاهش ولتاژ

3- افزایش جریان

4- کاهش جریان

5 - القا سیگنال الکتریکی صوتی و غیرهگ






نظرات ترانس های کاهنده ، کاربردترانسهای کاهنده ، کاربردترانس های افزاینده ، طریقه ساخت ترانس کاهنده ، ساخت ترانس افزاینده ،


خازن چیست و انواع و ساختار و کاربرد آن 

خازن قطعه ای است که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می کند و تشکیل شده است از دو صفحه فلزی و یک جسم عایق به نام دی الکتریک

ضرفیت خازن : به مقدار ضرفیتی که یک خازن برای دخیره ولتاژ داردضرفیت خازن می گویند و واحد آن فاراد می باشد.

ولتاژخازن :  به مقدار ولتاژکاریک خازن که توانایی ذخیره آن مقداردرخود را داراست ولتاژکارخازن می گویند.

انواع خازن : از انواع مختلف خازنها می توان خازنهای عدسی- شیمیایی - سرامیکی- تانتالیوم-پلی استر و .... را نام برد.

کاربردخازن : خازنها نیز مانند مقاومتها کاربرد فراوان دارند و درتمامی سیستمهای الکترونیکی به کار می رود.

کپی برداری برای سایتهای دیگر ممنوع میباشد






نظرات انواع خازن های الکترونیکی ، خازن الکترونیکی چکارمیکند ، کاربردخازن های الکترونیکی ، کاربردخازنهای شیمیایی ، کاربردخازنهای عدسی ،


مقاومت چیست و ساختمان و کاربردهای مقاومتها

مقاومت قطعه ای است که دربرابر عبور جریان الکتریکی بسته به مقدار اهمش مقاومت نشان می دهد و در خروجی شاهد جریان کمتری می باشیم. از مقاومت ها برای رساندن جریان های و ولتاژهای مختلف به نقاط مختلف یک مدار استفاده می شود .

واحد اندازه گیری مقدار مقاومت اهم و واحد اندازه گیری قدرت و تحمل مقاومت وات است که مقاومتها در هزاران رنج اهمی با ضریب خطای 1تا 10 درصد تولید می شوند و واتهای رایج مقاومت ها هم عبارتست از :

* یک چهارم وات (مصرف انبوه دارد)* یک دوم وات* یک وات* دو وات* سه وات* چهار وات (مصرف کم و به ندرت درالکترونیک)

انواع مقاومت ها :

1- مقاومت کربنی (نوع رایج)

2- مقاومت سیمی

3- مقاومت آجری

4- مقاومت نوری ( فتوسل)

5- مقاومت حرارتی

6- مقاومت متغیر

کپی برداری برای سایتهای دیگر ممنوع میباشد






نظرات انواع مقاومت های الکترونیکی ، کابردمقاومت های الکترونیکی ، مقاومت الکترونیکی چیست ، شکل ظاهری مقاومت ، جاگذاری مقاومت ها ،


فیوز چیست و ساختمان و کاربردهای فیوز

فیوز قطعه ای است که از یک تکه سیم نازک رسانا تشکیل شده و در تمامی دستگاه ها و سیستمهای الکترونیکی به کار می رود و نقش اصلی آن جلوگیری از اتصال کوتاه داعم در مدار میباشد و عملکرد آن نیز به این صورت است که در صورت اتصال کوتاه شدن در مداد بلافاصله می سوزد وجریان الکتریکی را دیگر عبور نمیدهد و باید تعویض شود .

انواع فیوز :

1- فیوزولتاژ

2- فیوز جریان

3- فیوز حرارتی

همچنین فیوز ها دارای انواع متنوع در شکل و ساختار می باشند و دارای مدلهای تندسوز و کند سوز میباشند.

کپی برداری برای سایتهای دیگر ممنوع میباشد






نظر() انواع فیوزها ، فیوزچیست ، کاربردفیوز ، محل قرار گیری فیوز در مدارات ، جنس فیوزهای برقی ، نقش فیوزها در مدارات الکترونیک ، fuse چیست ،


لذت الکترونیک در شبکه ها




آرشیو مقالات سایت

آموزش ساختن باطری خورشیدی کاتالوگ آی سی های پرکاربرد دانلود کتاب کیتهای مشهد کیت دانلود کتاب مشخصات... آموزش ساخت ربات مسیر یاب دانلود چندکتاب و مدارجالب دانلودنرم افزار ادیسون 5 چندمدارساده فلزیاب مدارمیکروفن مخفی ساده فرستنده اف ام قدرتمند مبتدی نرم افزارهای الکترونیک دانلود چندین پروژه الکترونیک آشنایی با سیگنال ژنراتورRF زبان فنی الکترونیک لیست دروس کاردانی الکترونیک تشریح قطعات الکترونیک انواع ،ساختاروقطعات رباتها عیب یابی بردهای الکترونیک جدول توان مصرفی لوازم برقی ساختار ربات های پرنده دانلود تحقیق رشته الکترونیک چند مدار الکترونیکی دیگر کلمات کلیدی وبلاگ سمبل المانهای الکترونیک ابرواژه ها وبلاگ مقالات پاورپوینت مقالات الکترونیک کاتالوگ ترانزیستورهای... کاتالوگ سنسورهای پرکاربرد آموزش ساخت تابلو روان مقالات متفرقه آموزشکده های فنی حرفه ای دانلود کتابهای 301 مدار کتب و جزوات الکترونیک مشابهات ترانزیستورها مشخصات قطعات متفرقه آموزش الکترونیک معرفی پست های سایت مقالات آموزشی الکترونیک مقالات avr تعاریف الکترونیک

دسته بندی موضوعی

پروژه های دانشجویی با avr - ‏ ساخت پیل خورشیدی - آینده شغلی الکترونیک - ساخت سلول خورشیدی - کاتالوگ آی سی های پرکاربرد - باطری خورشیدی - پایه های igbt - طریقه ساخت یک باطری خورشیدی ارزان - فرستنده اف ام قوی - ساخت پروگرامرساده برای AVR - پروژه ساخت الکترونیک - پروژه ساخت برق - پروژه ساخت پاوربانک موبایل - پروژه ساخت ربات مین یا - پروژه ساخت زیر دریایی ماکت - پروژه ساخت فانکشن ژنراتور - پروژه طراحی ربات زیردریایی - پروژه های - پروژه های آماده با avr - پروژه های الکترونیک - دانلود پروژه های... - پروژه های الکترونیک ساده - پروژه های ای وی آر - پروژه های جالب رشته الکترونیک - پروژه های حرفه ای برای رشته الکترونیک - ‏ دانلود پروژه رشته الکترونیک - ‏ ربات مسیر یاب ساده - ساخت پنل خورشیدی - ساخت پیل خورشیدی - ساخت پیل نوری - ساخت تابلو led - ساخت تابلوروان - ساخت تایمر ساده با 555 با PCB - ساخت ترانس افزاینده - ساخت ترانس برای شوکر - ساخت چراغ حیاط - ساخت چراغ قوه قوی - ساخت چشمک زن با برق شهری 220 - ساخت چوک قوی شوکر - ساخت دزدگیر حساس به لرزش - ساخت دوربین مداربسته - ساخت ربات هواپیما - ساخت رباتهای مسیریاب - ساخت سلف فرستنده اف ام - فرستنده بدون سلف - فرستنده ساده و قوی اف ام - فرستنده صدای قوی - فرضیه یابی در تعمیر لوازم برقی - فرق hdوsd - فرق بین اچ دی و اس دی - فرق بین برق سه فاز و تکفاز - فرق بین برق و الکترون - فرق و تفاوت رله با کنتاکتورها - فرق وات با ولت - فلاشر 220 volt شهر - فلزیاب نیم متری - فلوچارت آموزش تعمیر اتو خانگی - فلیپ فلاپ چیست - فوق دیپلم - فیبر استخوانی چیست - فیش تصویر مستطیلی - فیش خروجی تلوزیونهای قدیمی - فیلتر پایین گذر چیست - فیلتر چیست - فیلتر میان نگذر چیست - فیلتر میانگذر چیست - فیلتربالاگذر چیست - فیوز اتوماتیک - فیوز الکترونیکی - فیوز رله ای - فیوزبیت های میکرو - فیوزچیست - قالب جدید وبلاگ - قطعات الکترونیک نایاب - کاتالوگ 8086 - طریقه ساختن پروگرامر برای avr - طریقه ساختن وبلاگ - طریقه شمارش مقدارخازن عدسی - طریقه صحیح لحیم کاری - طریقه فهمیدن اولیه ترانسها - طریقه فهمیدن محل خرابی در تعمیرات - طریقه محاسبه توان الکتریکی - طریقه محاسبه خازنهای عدسی - طریقه محاسبه مقدار آمپر - طریقه محاسبه مقدار یک مقاومت - طریقه محاسبه مقدارمقاومتها - طریقه محاسبه ولتاژ - طریقه محاسبه ولتاژ ترانس ها - طریقه مدارچاپی - طریقه نامگذاری ترانزیستورها - طریقه نصب و کرک کردن مولتی سیم جدید - طریقه کار با قطعات الکترونیکی - طریقه کار با مولتی متردیجیتالی - طریقه کارباپترن ژنراتور - طریقه کارباسیگنال ژنراتور - طریقه کاربامولتی مترعقربه ای یا آنالوگ - طریقه کارباهویه - ظاهر خازن ها در مدار - علائم قطعات الکترونیکی در مدارات - علائم نمایانگر خازن در مدار - علامت خازن ها در مدارات الکترونیکی - علامت دیود زینر در مدارات - علامت دیود معمولی در مدارات الکترونیکی - علامت مقاومت متغیر یا پتانسیومتر در... - علامت مقاومت ها در مدارات - علامت و شمای فنی ترانزیستور IGBT - عملکردمولتی سیم - عوارض برق گرفتگی - عیب یابی برد - عکس های با کیفیت قطعات برقی - فتو دیود ها چیست اند - فرستنده اف ام 3 وات - فرستنده اف ام بردبالا - پایه های TIP31 - پایه های TIP32 - پایه های TIP41 - پایه های TIP42 - پایه های آی سی 7400 - پایه های آی سی 741 - پایه های آی سی 7447 - پایه های آی سی LM324 - پایه های ترانزیستور 2n2222 - پایه های ترانزیستور 2N3906 - پایه های ترانزیستور BC107 - پایه های ترانزیستور c1815 - پایه های ترانزیستور s9014 - پایه های ترانزیستور فت fet - پایه های ترانزیستور2N3904 - پایه های ترانزیستورBD - پایه های ترانزیستورMJE - پایه های ترانزیستورفت 2N3819 - پایه های تریستور - پایه های تریستور C106D - پایه های رگولاتورهای ولتاژ - پتانسیومترچیست و چه کاری انجام میدهد - پترن چیست - پروژه الکترونیک - پروژه باحال برای رشته الکترونیک - پروژه بامیکروکنترلرavr - پروژه برای رشته الکترونیک - پروژه برای رشته الکترونیک - پروژه برای کارشناسی الکترونیک - پروژه تست کننده مادون قرمز - پروژه تست کننده کنترل - پروژه رایگان برای مقطع کاردانی... - باطری های کوچک - بایاس کردن ترانزیستوهای bjt - بایاس کردن چیست - بایاس کردن یعنی چه - بایاسینگ چیست - برق 3 فازچیست - برق تکفازچیست - برنامه آیسی atmega8 - برنامه الکترولب چیست - برنامه اندروید آزمایش مدارات الکترونیکی - برنامه اندروید برقی - برنامه تابلوروان ساده - برنامه شبیه سازی مدارات فرمان - برنامه فلاشر قابل کنترل چند حالته - برنامه نویسی ای وی آر - برنامه نویسی فلاشر با atmega8 - برنامه های اندروید رشته الکترونیک - برنامه های رشته الکترونیک - برنامه های رشته برق برای اندروید - برنامه های شبیه سازی مدارات الکترونیک - برنامه های گوناگون رشته الکترونیک - برنامه کیبورد رایانه برای میکروکنترلر - بهترین PLC خوب - بهترین چوک برای شوکر - بهترین روش ساخت فیبرمدارچاپی - بهترین مدارات الکترونیکی - بهترین وبلاگ درزمینه الکترونیک - بیشتر کردن عمر باطری - پارامترهای ولتاژ الکتریکی - پاورپوینت cny70 - پاورپوینت HDوSD - پاورپوینت استرین گیج - پاورپوینت درباره ربات مین یاب - پاورپوینت درباره سنجش سرعت - پاورپوینت درمورد سنسورها - پاورپوینت سنسور فتوسل - پاورپوینت سنسور گاز - پاورپوینت سنسور مادون قرمز - پاورپوینت سنسورالقایی - پاورپوینت سنسورتشخیص رنگ - پاورپوینت سنسورها - پاورپوینت سنسورهای القایی - پاورپوینت سنسورهای بدون تماس - پاورپوینت کنفرانسی سنسورها - پایه های 555 - پایه های 741 - پایه های 780 - پایه های BT136 - کاتالوگ ترانزیستورها - کاتالوگ سیگنال ژنراتورRF - کاتالوگcny70 - کاربردcny70 - کاربردسیگنال ژنراتورRF - کاردستی های الکترونیک - کتاب آموزش مدارهای الکتریکی - ‏کتاب ترانزیستورها - گزارشکار تمام جلسات کارگاه الکترونیک - گزارشکار دوربین مداربسته - گزارشکار کارآموزی نصب دزدگیر اماکن - گزارشکار کارگاه الکترونیک کارشناسی... - گیتهای منطقی - لذت الکترونیک - لغات پرکاربردانگلیسی در الکترونیک - لوکس متر دیجیتالی - لیزرچیست؟ - لیست آموزشکده های کشور - لیست درسهای کاردانی الکترونیک - لیست فروشگاه های قطعات الکترونیک - ماژولهای کنترل از راه دور آماده با... - ماهواره در زندگی امروزی - ماکت ربات زیردریایی - مبدل دی سی به دی سی - مبدلdcبهdc - مجموعه پروژه های رشته الکترونیک - مجموعه مدارات بی نظیرالکترونیکی - مجموعه مدارهای جالب برای پروژه رشته... - محاسبات چوک ها - محاسبات مخصوص آنتن ها - محاسبه جریان الکتریکی - محاسبه جریان برای تابلو ال ای دی - محاسبه منبع تغذیه تابلو ثابت - محل قرار گیری فیوز در مدارات - مدار - مدار اف ام بدون کویل - مدار الکترونیکی پل دیود یکسوساز - مدار الکترونیکی رادیو جیبی FM - مدار پاوربانک موبایل - مدار پنل خورشیدی - مدار تایمر به همراه پی سی بی - مدار تبدیل RGB - مدار تبدیل ولتاژ 6 و 12 ولت به بیشتر - مدار تست کننده ریموت - مدار تست کننده کنترل تی وی - مدار تعیین سطح صدا - مدار تقویت کننده ماسفت - مدار تنظیم کننده اتوماتیک دما - مدار چراغ چشمک زن سه تایی ساده - مدار چراغ قوه ساده - مدار چند برابر کننده ولتاژ دی سی dc - مدار دزدگیر ساده برای منزل - مدار دزدگیر موتور سیکلت - مدار دو برابر کننده دی سی - مدار ربات جنگجو - مدار ساده پروگرامر برای میکروکنترلرها - مدار ساده چراغ راهنمایی رانندگی - مدار ساده رمز - مدار شارژر بیسیم - مدار شوکر باحال - مدار فانکشن ژنراتور - مدار فرستنده رادیویی برد بالای قوی - مدار فرستنده صداهای اطراف فالگوش - مدار فرمان دستگاه - مدار فیوز برقی - مدار فیوز داعمی - مدار قفل رمز الکترونیکی با ای وی آر - مدار قفل رمز الکترونیکی بدون ای وی آر - مدار قفل رمز الکترونیکی ساده - مدار میکروسوییچ - مدار نقشه تایمر به همراه PCB - مدار و نقشه آنتن مرکزی - مدار و کیت چراغ چشمک زن ساده - مدار ولتمتر دیجیتالی ساده - مدار555 - مدارcny70 - مدارآداپتور30ولتی - مدارا بوستر آنتن تلوزیون - مدارات اسیلاتور - مدارات الکترونیک - مدارات الکترونیک جالب - مدارات الکترونیک رایگان - مدارات الکترونیک سرگرم کننده - مدارات الکترونیک عملی - مدارات الکترونیک کاربردی - مدارات با8051 - مدارات جالب و جدید الکترونیکی - مدارات جدیدوساده - مدارات خارجی عملی - مدارات رایگان با avr - مدارات روزالکترونیکی - مدارات ساده فلزیاب - مدارات فرمان رشته برق صنعتی - مدارات فرمان کارخانجات - مدارات فلاشر برای لامپ های بزرگ پر قدرت - مدارات مبتدی الکترونیک - مدارات متعادلگر دما - مدارات و نقشه های کاربردی و عملی... - مدارات کم یاب الکترونیک - مدارت باحال الکترونیکی - مدارتایمر5دقیقه ای - مدارتبدیل ولتاژمستقیم - مدارثابت کننده ولتاژ - مدارخوب برای پروژه ساخت - مداردوربین مداربسته - مداردوربین های مداربسته - مدارشوکر الکترونیکی جدید - مدارشوکرالکترونیکی حرفه ای -

طراحی پوسته توسط تیم لذت الکترونیک